Логото, внимание, размер, много мислене

Какво е най-важното за едно лого и каква е функцията му. Това е най-малкия и голям комуникативен елемент за представяне на една фирма, организация, инициатива и др. То разказва на потенциалния клиент (зрител) за вашата дейност. Ако то е изработено добре, може да привлече вниманието на читателя и така да си спечелите един клиент.

Логата могат да се разделят на няколко вида:

1. Типографски - те са базирани на шрифт, специално изработен или готов, който придава настроение на клиента към компанията.


2. Илюстративни - те са буквални. В тях се показва буквално с какво се занимава компанията, така връзката и асоциацията на гледащия е незабавна.





3. Абстрактни - примери са Nike, Apple. С такива лога често се асоциират големите компании, и нямат нужда от допълнителна типография.




След като изберем вида, а може и преди това, е нужно да вземете лист и молив и да проведете автоматично писане. Това е процес при който записвате всяка дума която асоцирате с компанията. С какво се занимава, изображенията които я описват, миризма, цвят. Застанете от страната на потребителя и вижте каква ще е най-близката ви асоциация, записвайте първите думи дошли наум. Направете списъка и го оставете да преседи 1-2-3 дена. След това изчистете тези който ви се струват ненужни и със сигурност ще имате голяма основа за създаване на много варианти на лого.

Следващите стъпки са да видите какви лога използва конкуренцията, не е нужно без да искате да повторите тяхното. Кои цветове се използват, може ли да изберете други за да сте различни, но да не избягате от гамата на профила на компанията.

Името на компанията също играе голяма роля. Има ли шанс с помощта на типографията и няколко малки промени в някой шрифт да се получи приятна заигравка.



Цветовете са много важни за логото. Тук може да прочетете малко повече за цвета цък. И не забравяйте, колкото повече цветове има в логото толкова повече пари ще бъдат изхарчени за печат.

Никога не давайте на клиента повече от 3 лога, това само ще го обърка и ще стане на буридановото магаре.

Най-най-най-най важното за едно лого е да бъде четливо. Това означава, че докато  работите трябва да си мислите винаги, ако намаля логото на един сантиметър дали ще остане четливо. Много често логата се смаляват и изчезват, губят характеристиката си, което води до загуба на пари, време и уважението към компанията.

Никога не забравяйте да попитате клиента си дали има идея за логото. Така ще получите по-добра представа за вкусовете му и ще го накарате да се почувства малко дизайнер :).

Коментари

  1. Темата за логата и представянето на дадена компания е много интересна и общирна. Лично аз бих искал да прочета повече за това и дори да започне някаква дискусия по темата. Безпорно при представяне на дадена фирма или оргнизация логото е елеминта, които е наи забележим - лицето на фирмата. Ако то не добро и първоначлното мнение няма да е добро. ако мога д аперефразирам: по логото посрещат и по (полезността на) продуктите изпращат.

    ОтговорИзтриване
  2. Дето се вика, не мога да съм по-съгласен :).

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации